Velkommen til CPH STAGE!
Skal din forestilling være en del af festivalen? Eller har du en idé til et event til publikum eller branchen, som du gerne vil have med i programmet? Den åbne tilmelding er skudt i gang.
Når du melder din forestilling til CPH STAGE, skal du udfylde en tilmeldingsformular i systemet Eventotron, underskrive en kontrakt samt oprette din forestilling i Tereba. Her følger en guide trin for trin.
Når du har tilmeldt dig festivalen via Eventotron, vil du indenfor de næstkommende dage modtage en mail, der fortæller, hvordan du får adgang til den kontrakt, du skal underskrive. Sørg for at læse kontrakten godt igennem, da retningslinjerne samt dine og festivalens forpligtelser er udspecificeret her.
Efter du har færdiggjort tilmeldingen og underskrevet kontrakten, skal du oprette en produktion samt et arrangement i Tereba. Du kan downloade en guide til Tereba her. De oplysninger og beskrivelser, som du udfylder i Tereba, er udgangspunktet for de tekster, der er på festivalens hjemmeside samt i det trykte program. Hvis du foretager ændringer i arrangementet i Tereba, bliver det ikke automatisk rettet på festivalens hjemmeside. Det er derfor vigtigt, at du informerer os direkte i tilfælde af ændrede spilletider, tekst, billede el.lign. Skriv til: kathrine@cphstage.com
Fristen for tilmelding i Eventotron og oprettelse i Tereba er den 30. januar 2025
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på info@cphstage.com
CPH STAGE laver hvert år en række events under festivalen til både publikum og branche, og vi elsker, når I bidrager med jeres egne events. Har du et publikumsevent, kan du tilmelde det via denne FORMULAR, og hvis du vil tilmelde et brancheevent, gør du det HER. Vi håber, at du har lyst til at deltage med arrangementer, der kan skabe en god festivalstemning blandt publikum og branche.
Inden du tilmelder et event, skal du have tekst, billede, dato, tidspunkt, venue og billetinfo klar. Hvis du har brug for sparring angående et event, kan du kontakte Produktionschef Sarah Sarina Rommedahl på sarah@cphstage.com
Fristen for tilmeldelse af publikumsevents er d. 10. marts og for brancheevents d. 10. april 2025.
Har du spørgsmål vedrørende de internationale dage, skal du kontakte international@cphstage.com
Festivalåbning: 21. maj
CPH STAGE International Days: 27. - 28. maj
Afslutningsfest: 31. maj
Festivalåbning: 27. maj
CPH STAGE International Days: 28. - 30. maj
Afslutningsfest: 6. juni
Vil du være den første, der får besked, når vi har fastsat vigtige datoer samt festivalens øvrige aktiviteter, så tilmeld dig vores nyhedsbrev til branchen, så får du direkte besked i indbakke.
CPH STAGE er en åben festival for professionelt voksenteater. Det betyder, at de deltagende forestillinger skal være egnet for publikum fra 16 år, og at alle skal overholde gældende overenskomst. Det er gratis at tilmelde sin forestilling og indholdsmæssigt er festivalen åben for alle typer af forestillinger - både genopsætninger og premiereforestillinger. Derudover er readings, vækstlags- og skoleforestillinger også velkomne.
Deltagende teatre og grupper er selvstændigt ansvarlige for egen økonomi, herunder alle produktionsomkostninger, samt at alle myndighedskrav overholdes og nødvendige tilladelser er indhentet. Deltagere er ligeledes selv ansvarlige for at finde et spillested samt at fastlægge de nærmere aftaler for samarbejdet mellem gæstende gruppe og scene. Det er de deltagendes ansvar at sørge for indtastning af arrangementer i Tereba samt validering af indtastede oplysninger. Det er ikke muligt at få tilknyttet en forestilling til festivalen via Tereba, før man har tilmeldt sig via Eventotron og underskrevet tilmeldingsaftalen.
CPH STAGE er ansvarlig for afviklingen af selve festivalen, herunder administration, kommunikation og produktion af udvalgte branche- og publikumstiltag. Deltagende teatre og grupper bærer hovedansvaret for at markedsføre deres forestilling og tilhørende events. Festivalen er forpligtet til at medtage forestillingen i festivalens trykte program og på hjemmesiden.
Festivalen forventer, at de deltagende teatre overholder de gældende overenskomster. Dansk Teater indgår en særlig overenskomstaftale med Skuespillerforbundet om CPH STAGE. Du kan læse aftalen her. Da CPH STAGE modtager tilskud fra Den Danske Stat og Københavns Kultur- og Fritidsudvalg, er det en forudsætning for vores støtte, at vores samarbejdspartnere, herunder sponsorer, opfylder kravet om arbejdsklausuler. Det vil sige forventninger til løn - og arbejdsvilkår, herunder arbejdstid samt opholds – og arbejdstilladelser. Læs mere om arbejdsklausuler her.
Festivalen gennemfører en række gruppesalgsinitiativer, herunder firma-, organisations– og mediesamarbejder, samt festivalens egne værtsdrevne gruppeture. Dette sker som en del af festivalens publikumsudviklingsarbejde, samt for at styrke synligheden og øge salget af billetter. Det kunne f.eks. være for socialt udsatte grupper. Det indebærer, at festivalen kan lave salg af billetter med en reduktion svarende til ”voksen gruppe” via kampagnekode. Det er muligt at fravælge i kontrakten med CPH STAGE.
Festivalen har derudover en række VIP’s, som får personlige kampagnekoder, der udløser 2 fribilletter pr. forestilling under festivalen. Det er en service til presse, støttegivere m.m., som det må forventes, at alle deltagende arrangører/teaterproducenter gerne vil vise deres forestillinger til.
CPH STAGE's festivalarmbånd er for både publikum og branche. Armbåndet kan bruges på dagen til alle forestillinger, der ikke er udsolgte. Når man køber en billet til et festivalarmbånd på vores hjemmeside, bliver man automatisk tilmeldt vores nyhedsbrev til publikum, hvor vi under festivalen dagligt vil sende tips om, hvilke forestillinger der stadig er billetter til. Deltagende spillesteder er automatisk med i armbåndsordningen og forpligter sig til at registrere, hvor mange publikummer med armbånd de lukker ind. Indtægten fra festivalarmbåndet vil efterfølgende blive fordelt mellem teatrene ud fra en fordelingsnøgle, der garanterer 25 % af løssalgsprisen. Armbåndet koster 350 kr.
SPILLETIDER
Erfaringer fra de tidligere år viser, de fleste forestillinger spiller kl. 20 og det giver unødig konkurrence om publikum. Samtidig viser erfaringen, at der kan være god belægning på ydertidspunkter. Vi har derfor fastlagt følgende retningslinje for spilletidspunkter under festivalen:
Spiller en forestilling mere end 3 gange under festivalen opfordrer vi til at minimum én visning starter på et andet tidspunkt end kl. 20.
Vi opfordrer til at lægge forestillingerne på lige klokkelslet eks. kl. 16.00, 18.00, 20.00 for at man som publikum har mulighed for at se flere forestillinger på samme dag,
Det er en god idé at gå i dialog med festivalsekretariatet om planlægningen. Målet med dette er en bedre koordinering af spilletidspunkter, så vi sikrer større mulighed for publikum for at se flere forestillinger på en dag.
BILLETOPRETTELSE
Deltagende teatre og grupper der tilmelder sig festivalen gennem den åbne tilmelding får selv alle billetindtægter, og fastsætter selv billetprisen. Forestillinger til festivalen skal oprettes til salg via Tereba, så forestillingerne kommer til salg www.cphstage.dk og Teaterbilletter.dk.
Festivalen benytter Billetten A/S som billetoperatør og billetportal. Er dit teater med i Scenit eller billetbillet-samarbejdet har I automatisk en billetaftale, der kan benyttes under festivalen. Arrangør har adgang til Billettens statistikker, nye brugere vil modtage en mail med link og adgangskode i forbindelse med oprettelsen.
Har I ikke en billetaftale, opfordrer vi til, at benytte Billetten A/S, da det giver publikum den bedste brugeroplevelse. Vi har forhandlet en god aftale for alle deltagende teatre. Salg af billetter i systemet, koster en klikafgift per solgte billet, som Billetten A/S fratrækker ved afregning af det totale billetsalg. Der er også klikafgift på fribilletter. Billethåndtering til gratis forestillinger er uden klikafgift.
For mere info om billetaftale, kontakt Billetten A/S på tlf. 75 54 20 81.